Wer bin ich?

Varför måste jag krångla till allt så mycket? Det här med bostad alltså, vem är jag?
Tydligen en kräsen tjej som hade en bild innan om hur jag skulle bo och som nu krånglat till allt igen. Imorgon har jag ett möte med hon som förmodligen är min blivande hyresvärd då jag ska skriva kontrakt och sånt. SKÖNT skulle man ju kunna säga, men nöjer sig Mikkan med det? Nej tydligen inte, för om en timma ska jag in till stan och träffa ett kollektiv för "det verkar ju så mysigt och ligger perfekt till". Och sen har jag även mailat med ett annat kollektiv som jag kanske också ska förbi. Jag har alltså ett kontrakt att skriva imorgon och jag är annars verkligen inte den personen som ställer in saker i sista sekunden men ändå sätter jag mig nu i den situationen. 
Om jag ändå kunde chilla lite, gjort som Matilda i min klass som skrev ett enda mail när hon redan var på plats i Düsseldorf och fick boende direkt, i ett supernice kollektiv. Vad är mitt problem?
 
Nu står det alltså mellan:
- Bo i en egen lägenhet (utan internet) februari ut och sedan i ett kollektiv med en tysk tjej (i ett vad jag tror är mysigt område).
- Bo MITT i stan med tre tyska tjejer och ha tillgång till en TAKTERASS i sydläge (<3<3<3)
- Bo i området där många av mina nyfunna vänner bor tillsammans med två tyska sjuksköterskor!
 
Som ni ser är ju alternativ 2 + 3 rätt så lockande men samtidigt, vad spelar det för roll exakt hur och var man bor? Alternativ 1 är alltså det jag ska skriva kontrakt för imorgon och det är 100 % säkert att jag kan hyra där. De resterande alternativen har fler som är intresserade men jag har ju ändå en chans?!? 
 
Ska hur som helst iväg på mitt möte snart och i bästa fall erbjuder de mig ett rum (men då måste jag vara en riktigt ond människa och ställa in mötet imorgon) eller så säger de nej och då har jag iallafall fått prata lite tyska + kan glatt skriva på kontraktet imorgon. Alternativ 3 lär inte bli av då jag förmodligen inte hinner få besked före imorgon kväll. 
 
Ska bli så skönt imorgon kväll när jag säkert vet hur och var jag kommer bo. Då kan jag anpassa mig efter det och istället för bostadsletande fokusera på annat!
 
Tschüss!
 
* * * | |
Upp