Eine Woche

Idag, söndag, är det vilodag i Tyskland. Inga affärer är öppna, inte ens de som säljer mat och därför fyllde jag igår på mitt lager av gummibärchen så jag överlever dagen (mat var det ja). Idag är det även en vecka sedan jag kom hit!! Inte visste jag då att det skulle kännas så bra. För en vecka sedan kände jag ingen och igår satt vi ett gäng hemma i ett kollektiv och umgicks som vi kännt varandra ett helt liv. För en vecka sedan kunde jag inte säga så mycket på tyska och idag har jag ett självförtroende som gör att jag pratar ändå. Och det har ändå bara gått en vecka. 
 
Dagen igår spenderades på en marknad/loppis som går av stapeln varje lördag. Marknadsstånd med sjalar, väskor och kläder blandades med loppis inne i ett stort tält där det även spelades livemusik (mamma, pappa, kattiz - nu vet ni var vi ska hänga när ni kommer hit)! Jag köpte inget men ändå trevligt att gå runt och kolla på allt som man hade kunnat köpa (!). Sen gick vi hem till min klasskompis Julia där vi åt lunch och drack te. Hon bor så fint i ett kollektiv med två tyskar där varje rum är fräscht och superstort och där de har en balkong som vätter ut mot gamla hus. Dagen avslutades med mysigt häng i Emma och Matildas spanska kollektiv. I det spanska kollektivet bor det förutom Emma och Matilda tre spanjorer som jag hoppas inte har allt för mycket emot att vi är där så gott som varje kväll....! Sammanfattningsvis: en mycket bra lördag!
 
Tschüss!
 
 
* * * | |
#1 - - Mormor:

Det låter ju riktigt bra! att början blivit så lyckad....Mikkan ,jag gläder mej dej .fortsätt ha det gott.Kul att du bloggar så att man ta lite del av ditt Tysklandsliv.ngn dag kan vi kanske oxå skypar?..ska nog klara det!ha!😊😍❤️❤️❤️Hej o kram från mormor...


Upp