Im Düsseldorf...

 
...är det förbjudet att gå mot röd gubbe.
...blev jag bjuden på halstablett av personen bredvid mig på bussen (obs ej pga min andedräkt - tror jag - utan som en vänlig gest). 
...är det stora avstånd, vilket jag inte helt förstått än. När jag ser på kartan ser jag Lundastorlek framför mig men nej, det här är mer Stockholmfeeling. 
...kan man köpa pizza på tågperrongen (vilket även är fallet i resten av Tyskland, ändå bra grej).
...är kollektivtrafiken (hittils) väldigt bra och en kan ta sig runt snabbt på hur många olika sätt som helst. 
...kommer nog våren fortare än i Schweden. Längtar till parkhäng och soliga promenader längs Rhen. 
 
Nu ska jag åka in till stan för att strosa runt lite och införskaffa kurslitteratur innan skolan börjar vid 14. 
 
Tschüss!
* * * | |
Upp