Kanelbullen, Konzert und Karneval!

Hej alla och åter igen är jag sådär på att uppdatera. "Jobbar" heltid och i helgen hade jag massor på gång. Så jag tänkte berätta om den - min Wochenende! Min helg började i fredags då jag var ledig och sov länge, länge. Efter det åkte jag in till stan och mötte upp några klassisar för kanelbullsfika och praktikprat. Det var så kul att höra om allas olika praktikplatser men vi var nog rätt eniga om att det är en helt annan (och tuffare) vardag nu än förut. Kanelbullarna åt vi på det svensk-tyska caféet med det passande namner "Kanelbullen". Gott och rätt hemtrevligt! På kvällen begav vi oss sedan till Altstadt för Altbier = mycket bra start på helgen!
 
På lördagen hade jag ett pluggflow och sen gick jag en promenad i Volksgarten och gladdes åt hur nära jag bor den stora parken. Den här gången upptäckte jag ett nytt område med kullar, små djurbodar och en stor sjö. När klockan slog åtta samlades vi några tjejer hos Malin och såg melodifestivalen. Fel låt vann tyckte vi men vi misströstade inte utan hade schlagerparty fram till 03.30 och jag fick tjejerna att inse att tonartshöjningar är livets grej!
 
I söndags vankades det karnevalståg! Karnevalen ägde ju rum i februari här men då det utfärdades en stormvarning skjöts karnevaltåget fram tills idag. Utklädda och glada stod vi strålande solsken och såg karnevalsvagnar och fångade godis som kastades ut.
 
Vilken jäkla folkfest den där karnevalen är. Och tänk vad vädret kan göra med humöret!
 
Malin, A-K och Lina! Linas outfit är bäst, vem gillar inte sexpack och muskler?

Efter att ha fångat och ätit lite för mycket godis lämnade jag de andra för att möta upp Simon som denna helg varit hos en kompis i en annan del av Tyskland. Vi hade det bästa avslutet på en redan bra helg då vi först åt middag på en mysig thairestaurang och sedan gick längs med Rhen till konserthuset för att se Nils Landgren + blåsdelen av Frankfurts synfoniorkester. Nils Landgren är en jazztrombonist och sångare från Sverige som denna kväll besökte Düsseldorf och det var en fin blandning av West side story-låtar och jazz med Viktoria Tolstoy som gästartist. Efter konserten var vi tvungna att säga hejdå och jag längtar redan svinmycket till torsdag då vi äntligen kan ses igen. Hallå det är ju snart ju! 
 
Tschüss!
* * * | |
Upp