Der Keller

Hej Maja och alla ni andra som längtar efter fler inlägg! Här kommer ett fullt med bilder från källaren jag lämnade! Det var ett hem. Med en dusch i vardagsrummet. Jag trivdes ändå helt okej!
 
Jag bodde alltså i källaren i en stor villa. När man gått ner för källartrappan och svängt till vänster fanns det en dörr och när man öppnade den var detta synen. En hall/ett vardagsrum med matbord, olika mattor som täcker över lite gropar i golvet (!) och DUSCHEN. 
 
Denna fotölj var, förutom duschen, min favoritmöbel. Där satt jag och åt frukost, pluggade och skypade. Om man går in genom dörren man ser kommer man....
 
...hit till vardagsrum nummer 2! I hörnet står två sängar och när jag hade källarfest här i lördags flyttade jag runt sängarna så det blev som en soffa. 
 
En halvsuddig bild på grund av min dåliga mobilkamera men här ser man sängarna lite bättre!
 
Och såhär ser det ut åt andra hållet. Det bruna båset är toaletten, kändes som en campingtoa och golvet var svinkallt. 
 
Det tredje rummet i källaren var sovrummet! När man kollar in genom dörren ser man detta: massor av möbler och om ni kollar till vänster så ser ni en bokhylla på fel håll. Fattar inte grejen. 
 
Sängen! Det var källaren det...
 
...och nu bor jag här! Ett riktigt uppbyte enligt mig själv, verkligen så mycket mysigare. Detta är alltså mitt rum och lägenheten delar jag med en tysk tjej. Förutom våra två rum finns ett badrum och ett litet kök där det finns allt (hade varken mikro, frys eller ugn i källaren). Förutom att jag bor mycket bättre nu är det även så skönt att inte behöva flytta något mer. Sen är det ett stort plus att både park och tunnelbana ligger precis mittemot lägenheten! Nu ska jag göra veckans sista läxor och sen bege mig till skolan.
 
Tschüss!
 
* * * | |
Upp