Samstag

Den här veckan har gått så himla fort! Tyvärr tror jag inte att denna vecka fört med sig allt för mycket nya tyskakunskaper. Så blir det när det är lektionsfria dagar i veckan och en spenderar hela sin fritid med sina svenska vänner. Idag ska jag dock plugga lite och försöka få in en rutin att alltid läsa eller höra lite tyska varje dag. På ett sätt är jag ju här för att förbättra min tyska men samtidigt är det ju en chans att ha en riktigt rolig vår och lära känna så många fina människor så även om tyskan har halkat efter just den här veckan är jag ändå vääldigt nöjd än så länge. Sen tror jag att tyskan kommer släppa helt vid praktiken då jag måste prata tyska mest hela tiden. 
 
Imorgon ska jag äntligen flytta till mitt eget boende (<333) så dagen idag består av att packa, städa, tvätta und so weiter. Sen ska jag förhoppningsvis hinna med att träffa lite folk. Som det ser ut nu kan det bli antingen bio, nachtflohmarkt eller häng i spanska kollektivet. Eller alltihop? 
 
Ha en fin lördag!
 
Tschüss!
* * * | |
Upp