Ist das Zimmer möbliert?

Egentligen hade jag tänkt vänta med denna blogg tills jag är på plats i D-dorf men vill bara skriva några rader någonstans, få ut lite av min överskottsenergi. Känslan är: hög puls och hela jag sprattlar inombords av förväntingar men framför allt av detta eviga bostadsletande. Lika mycket som jag börjar bli trött på det gör det mig helt pirrig när jag ser bilder på p.e.r.f.e.k.t.a kollektiv och skriver mail fram och tillbaka för att bestämma Skype-möten. Så många mail jag skrivit de senaste dagarna har jag nog inte ens skrivit på hela året (heh, ironin, men under 2015 då). 

Jag har svårt att ta in att det är bara är drygt en vecka kvar. De första två veckorna på plats kommer jag hyra ett rum via airbnb så det känns skönt iallafall, att inte behöva krypa ihop i min redan överfyllda resväska på gatan. Sen hoppas jag resten löser sig inom den närmsta veckan, skulle vara så skönt!

Tschüss!

* * * | |
Upp