Altbier im Altstadt

Igår var en stor del av klassen i Altstadt och drack Altbier. Altbier är SÅ gott! Plus att varje glas är 20 cl för inga pengar alls så det är lätt att dricka några stycken. Det var så mysigt och öl efter öl beställdes in. När klockan närmade sig midnatt fortsatte jag och häften av vår trupp längst Altstads gator och hittade en klubb där vi betalde 4 Euro och fick en CD-skiva i dörren. Swing, jazz och 60/70-talslåtar regerade, vi dansade några timmar till och jag och Simon i klassen paxade upp dansgolvet med vårt försök av bugg/lindyhop/foxtrot/nåt annat. Bra kväll! Tycker klassen borde införa en tradition att alltid hänga i Altstadt på fredagarna, så kul att träffa den andra gruppen lite mer också! Nu ska jag och mina Freundinen på flohmarkt.
 
Tschüss!
 
ps. Skulle någon önska att jag lade upp bilder ibland också? Har inte tagit så mycket bilder hittils men en blogg kan ju bli så mycket livligare med bilder så om det önskas kan jag nog fixa det!
* * * | |
#1 - - Emma:

Bilder ja <333

Upp